Jdi na obsah Jdi na menu
 


Volba sekundárních a primárních převodů

Tak na začátek ce vlastně co sekundární a primární převod je. Primární převod je rozvod síly mezi ozubeným kolečkem na klkové hřídely a spojkovými lamelami. Obecně platí, že čím menší sekundární kolečko tím větší síla na úkor rychlosti. Celý tento převod je skryt pod levým vikem motoru. Sekudární převod je převod síly řetězem mezi primárním kolečkem, které je ukryto pod pravým deklem motoru a rozetou. Opět platí, že čím větší rozeta tím větší síla a čím menší sekudární kolečko tím větší síla a menší rychlost. Seriový převod je 12-13ti zubé sekundární kolečko. Bylo dodávané dle přání zákazníka. 55 zubá rozeta a 14ti zubé primární kolečko. Při hledáního nejlepšího  převodu doporučuji koupit 11ti zubé až 14ti zubé kolečka a zkoušet s origo rozetou pokud nebudete se sílou spokojeni kupte větší rozetu popřípadě menší promární kolečko.

 

Jaké primární kolečko?

Primární kolečka se vyrábějí 9ti, 11ti a 14ti zubé. Kolečka se prodávají v sadě s řetězem. Až na 14ti to je seriové. Pokud chcete kupovat jiné prprimární kolečko, volte 9ti zubé nebo origo s jiným sekundárním popřípadě jinou rozetou. Pokud si říkáte proč 9ti zubé odpověd je jednoduchá. Retěz devítizubého kolečka je o jeden celý  článek kratší zato jedenáctizubý je spojen půlspojkou , která ma poměrně ,malou výdrž. Největší vydrž mají samozřejmně originální převody s větší rozetou.

 

Jaké sekundární kolečko?

Nejlepší je koupit si sadu od jedenácti do čtrácti zubů. A mněnit dle potřeby. Vyrábí se i deseti zubé kolečka, ale ty nedopručuji kupovat. Díky jeho malým rozměrům se dosti pravděpodobně může stát, že vám řetěz začne ubírat hliník pod kolečkem včetně gufera. Kolečka se vyrábějí až do patnícti zubů ale stačí koupit čtrnácti zubé protože větší v terénu neužijete.